Maapla entry den kali ni den nk ckp dlm bhaso kampung den pulak.
Chop2.Den bukan org nogori.Den org Melako.
Tapi dialek memang sebijik mcm nila.
Namo den,awin.Den rhaso ekau somuo pon tau kn.
Haa.tapi kalau yang tak kona den tu memang tak taula.
Den lahir kat Kolumpo.Kalau ekau tak cayo,
I/C den xxxxxx-14-xxxx tau.
Tapi den bukan nak kobar pasal tu.
Den nak kobar yang wlaupun den lahir kek Kolumpo,
tapi den membosa kek kampung yo.
Kiro den ni budak kampung la sobona eh.
Chop2.Bukan budak kampung,tapi gadis kampung~. hehe
Sampaila den darjah duo,den pindah balik Kolumpo.
Sambung sokola den kek Sokola Sri Choras.(erk?cmtu ke?haha)
Apo-apo pun,nihaa den nak cerito,
Hari tu,den dongan keluarga den poei la mandi sungai kek Sungai Congkak.Dah tongah sodap-sodap mandi,kitorang nampakla satu upih nyiur.Kitorang apo laei,mainla tarik2 dongan upih tu.
Mulut den memang agak bosa.Io bole dilihat dongan bogitu jolas bilo den monjoghek!
Tu yang den toringatkan maso silam den tu.
Dulu kocik2,den main bondo nila.
Pastu,nanti terdongarla stetmen ni dr arwah nenek kami,
"Eh,budak2!Ekau nak kono titik ko dek bak kau?Dah bopuluh kali den maghah tak nyosa2, apo lah doge bona”
"
Ni abg den.Dio ni memang tak boto sikit.
Maso ni,dio tak berapo nak abg la dongan den.
Tapi kalau dia tongah begayo ko,ensem ko,dio memang abg den.
Muahaha