Saturday, September 15, 2018

Get On The Go with Anlene!

Assalammualaikum and hi everyone!

How was your day so far? Hope everyone is in good health dan bahagia selalu bersama orang-orang yang tersayang. I am now just having my me time (finally!! ahaha) so baru boleh blog dengan tenang while watching my son sleeping beside me. As a Stay At Home Mom, hari hari memang sibuk sebenarnya dengan hal rumah dan anak, tapi happy juga dapat isi masa dengan blog semula yeay! Sesibuk sibuk saya ni, kadang-kadang terfikir juga macam manalah ibu-ibu lain yang bekerjaya boleh lakukan semua ni. Sebenarnya tidak kiralah anda surirumah atau bekerjaya,semua ibu adalah sama. Tetap berusaha untuk nak beri yang terbaik buat anak-anak, kan? 

Sebagai contoh, I always adore Stacy Anam. Siapa tidak kenal kan, Ratu Tari Malaysia dan juga Juara Akademi Fantasia musim ke 6! Stacy menjuarai Akademi Fantasia pada usia 18 tahun tau pada tahun 2008 dan sehingga kini tahun 2018 nama Stacy semakin gah dalam industri seni tanah air kita ni. Faktor lain yang membuatkan lagi wow and why I adore her is she is also a MOTHER. Stacy is a mother of TWO tapi masih lincah dan aktif dalam tarian dan aktiviti harian. Tanggungjawab sebagai isteri lagi. Have you ever wonder how she do it? To stay active and stay agile all day long? 

So satu hari ni, saya dapat email from Anlene and then, I was like, ahaaaa now I know Stacy's secret! Rupanya Stacy hanya mengamalkan susu UHT Anlene BARU dengan lebih 50% lebih nutrien! Kita semua tahu kan, untuk penjagaan tulang, sendi dan otot kita perlu SETIAP HARI minum susu sekurang-kurangnya segelas setiap pagi atau setiap malam sebelum tidur. Kita yang bukan ratu tari negara ni pun setiap malam selepas selesai rutin harian segala pun rasa sakit sakit badan, kaki semua kan? OMG for me umur belum 30 tahun lagi dah rasa sakit sakit badan macam mana bila umur dah lanjut nantiii. Sebenarnya saya rasa glad juga sebab memang kami adik beradik diajar untuk minum susu dari kecil sampai besar. Dalam peti ais memang akan ada stok susu. 

Susu yang saya selalu minum hanyalah susu biasa tapiiii apa yang membuatkan saya amaze dengan susu UHT baru dari Anlene ni ialah bukan sahaja susu mengandungi 50% lebih nutrien, tetapi juga mengandungi kolagen, protein, dan kalsium yang tinggi! Susu UHT Anlene mengandungi sekurang-kurangnya 50% lebih mineral iaitu kalsium, magnesium, zink, vitamin B6 dan vitamin D daripada susu biasa yang ditambah dengan hanya vitamin D dalam setiap 100ml. Kajian ini ialah berdasarkan USDA National Nutrient Database for Standard Reference. 

Demi untuk kekal aktif, kekal lincah seperti Stacy Anam dan yang lebih penting untuk mendapatkan tulang, sendi dan otot yang kuat, saya sahut cabaran Get On The Go with Anlene! Now I'm gonna share with all of you my Anlene On-The-Go experiences. Untuk pengetahuan semua, pada 27 hingga 31 Ogos 2018 yang lalu, Anlene telah mengadakan kempen, 'Grab Your RM1 Breakfast Pack' di stesyen LRT! Demi untuk mendapatkan RM1 breakfast pack, I was driving with my baby from Bandar Tun Hussein Onn,Cheras, Kajang to Mid Valley KTM Station at 9am in the morning and stucked in a super heavy traffic jam and arrived at Mid Valley KTM almost 11 am wey. Orang sampai dah nak lunch haha. Thank god my baby was fully behaved masa tu otherwise Mama jadi monster dah dalam kereta. 




Anlene booth at Mid Valley KTM Station.

But it is all worth it I tell you. If you are going to work, naik LRT, rushing dan tak sempat nak breakfast, you guys boleh beli breakfast pack ni dan terus bawa pergi office. Dengan hanya RM1! I really hope Anlene Malaysia boleh buat kempen ni selalu kerana sarapan memang penting tapi kurang diikuti oleh rakyat Malaysia. 



RM1 Breakfast Pack mengandungi Susu UHT Anlene berperisa coklat dan 7 Days Croissant with chocolate cream filling. I had this and terus rasa full! 

Kemudian pada 5 hingga 8 September 2018 yang lalu, Anlene's roving truck telah keluar menemui anda semua di seluruh kawasan Klang Valley! Pada sesiapa yang mengikuti saya di Instagram, saya telah kongsikan pada semua ya jadual Anlene's roving truck dan juga jadual Grab Your RM1 Breakfast Pack. Pada sesiapa yang berjaya terjah Anlene's roving truck tu sis ucapkan tahniah! Bestkan macam macam harga promosi yang Anlene tawarkan! 


Saya juga sempat catch Anlene's Roving Truck di hadapan Lot 10, Bukit Bintang! Mana boleh lepaskan tawaran promosi Anlene! I am a mother. Jadi memang nak sangat dapatkan tulang, sendi, otot yang sihat dan kuat. Masa ni la kita borong susu UHT Anlene yang baru ni!

Kepada anda yang duduk di sekitar kawasan luar Klang Valley, jangan risau. Anda juga berpeluang dapatkan promosi dan tawaran hebat dari Anlene's roving truck ni. Khusus buat anda yang berada di Kelantan, Terengganu, Kuantan dan Kedah, anda boleh kejar dan terjah Anlene's Roving Truck di lokasi berikut!


Jangan lepaskan peluang ini! Jom jaga tulang, sendi dan otot kita!

The best part of all.. Pada 7 September 2018 yang lepas, Anlene mengadakan kempen, 'Jump with Stacy' and literally be captured on an LED billboard in the middle of famous Bukit Bintang famous four junction road! Bestkan? Sesiapa pun boleh join and got rewarded!


I am all excited to jump with Susu UHT Anlene!


Stay Active Stay Agile!


OMG can I scream nowwwwwww. 

So happy to finally met Stacy Anam, seorang penyanyi, ratu tari dan juga seorang ibu penyayang! There is no reason to not to adore this woman! Kita tiru rahsia Stacy sama-sama jom, iaitu minum susu UHT Anlene baru yang mempunyai 50% lebih nutrien ni! Jagalah tulang,sendi dan otot kita. Jika bukan untuk kita, demi masa depan anak-anak kita. 


Sekarang memang saya mengamalkan susu UHT Anlene, even pergi gym pun akan bawa. Bila kita bersenam, otot-otot akan bekerja dengan lebih keras dan lepas tulah confirm kena muscle pain kan? Bagi yang tidak tahu, untuk merawat muscle pain selepas bersenam pun kena banyakkan minum susu. 

             


Jagalah tulang,sendi dan otot anda. Susu Anlene UHT baru 50% lebih nutrien, mengandungi kolagen, protein dan kalsium tinggi. Ianya boleh didapati dalam dua perisa, coklat dan biasa. Jom cuba Susu UHT Anlene yang baru ini, kerana ia

LEBIH DARIPADA SEKADAR SUSU.

#AnleneUHT
#StayActiveStayAgile
#LebihDaripadaSekadarSusu
#KitaLebihLagi
#WeAreMore

Thanks for reading!

Much love,
Ajwin

No comments: