Tuesday, May 19, 2009

Tak Suka Ayat Itu

Ini yang aku bengang ini,dah lama gila bersabar tapi sampai bila kan???(Gila ayat first nak gempak-gempak jer) Baiklah.Aku tahu anda semua tak tahu cerita sebenar.Jadi,disebabkan aku seorang yang suka lipat baju,maka aku akan ceritakan kepada anda semua dari awal hingga akhir.

Aku ada Myspace.Sejak tingkatan 4 aku ada Myspace.(GEDIK NAK BAGITAHU JUGAK BAJET CELIK IT SANGATLAH UMUR 16 TAHUN DAH ADA MYSPACE?) Kalau anda mahu add,sila klik SINI.(Sempat lagi promote tuh) Aku mempunyai 9156 orang kawan dan 23610 keping komen.(GEDIK NAK BAGITAHU JUGAK BUAT KALI KEDUA.SILA LEMPANG SAYA)

Jadi,sudah tentunya aku sudah agak sebati dengan dunia Myspace.(Perenggan ketiga,barulah cerita nak start) Anda kenal Tom?Yeah.Si Tom Myspace tuh. Bukan Tom And Jerry mahupun Tom Tom Bak mahupun Tomyam mahupun Tomok mahupun okay dah dah cukup.Kawan beliau jer ada 262229613 kawan.Perghh.Dah macam url budak-budak amatur dalam dunia Myspace jer.Aku pun add si Tom ni ingat nak jadi member dia lahkan lepak lepak kat Mapley ker.Dia approve tapi boleh buat bodo jer.Bukannya nak letak aku Top10 dia ker atau reply ''THANKS FOR ADDING AJWIN! KEEP IN TOUCH! JANGAN COMBONG2 KAY!''Cam bagus jer Tom.

Eh,terlupa nak cerita perkara yang sebenarnya.Haha. Okay okay kali ni betul aku cerita.(Perenggan keempat baru nak mula rupanya.)Sebenarnya aku nak cerita tuh la tadi.Kalau aku dah approve manusia-manusia yang add aku tuh,then mereka akan hantar komen sebegini,THANKS FOR APPROVING AJWIN!KEEP IN TOUCH!COMMENT MY PICS!JANGAN COMBONG2 KAY! THANKS FOR APPROVING AJWIN! KEEP IN TOUCH!COMMENT MY PICS!JANGAN COMBONG2 KAY!THANKS FOR APPROVING AJWIN!KEEP IN TOUCH!COMMENT MY PICS!JANGAN COMBONG2 KAY! Hahaha.Annoying kan tulis banyak kali?

Aku sebenarnya paling paling paling tak suka ar ayat mereka itu.''THANKS FOR APPROVE OR ADDING'' tuh takpela.''KEEP IN TOUCH OR KEEP IN SENTUH'' pun takpe.Aku okay takde hal.Cuma ayat ''COMMENT MY PICS OR JANGAN COMBONG2 K'' tuh yang aku cam tensi sedikit.

Suka hati aku lah nak komen ke taknak komen kan?Tak payah nak suruh-suruh orang komen.Aku bukan bajet bagus taknak komen ke hape.Aku cuma akan komen kalau aku rasa nak komen.Kalau suruh-suruh orang komen gambar macam tuh,then kalau orang tuh komen pun gambar dia.Mesti just like 'OKAY,YEAH NOT BAD,CUTE,or something'. Macam bukan dari hati tau.I mean macam orang yang nak komen tu pun cam terpaksa jer kena komen.Aku kadang-kadang tak paham kenapa sesetengah dari mereka sanggup bagi komen macam tuh kat orang.Sebab aku rasa kalau akulah kan rasa macam segan jer nak suruh orang komen gambar sendiri.

Lagi tentang ayat 'JANGAN COMBONG-COMBONG KAY!'. Boleh dikatakan hampir 70% pengguna Myspace suka cakap macam itu bila baru jadi kawan.Ayat itu takde masalah atau masalahnya satu jelah.SOMBONG telah diganti dengan COMBONG.Yeah.Pengguna Myspace yang 70% tadi pun akan spell the word just like this.As a COMBONG jer.Dimana aku amat amat amat merasakan perkataan itu sungguh annoying dan bila ada orang hantar komen macam tuh kat aku jer, telinga aku akan berdesing dengan kuat seperti ingin bertukar menjadi Cicakman.Aku tak merepek.Itu maksudnya aku betul betul annoying.

Jadi,harap kawan Myspace aku baca ini supaya tahu apa sebenarnya yang tersirat dalam hati aku.Nasib baik kawan Blogger aku tak pernah kata 'THANKS FOR BEING MY FOLLOWERS! JANGAN COMBONG2 KAY!'. Kalau tak,mesti aku dah quit dari dunia blogging and terus pergi Streamyx Centre untuk hentikan penggunaan Streamyx dirumah.Ceh.Perlu ke sampai begitu sekali?

84 comments:

joegrimjow said...

thank for the story
hit me back k
jagan combong2
keep in sentuh

lalala~

joegrimjow said...

xmo da layan ms

pasal tom tu
bukan ke die yg buat ms
kekeke
mesty la die ade bnyak url
cari kat wikipedia yek

opsss
jagan combong2
keep in sentuh
kekeke

Cahaya Yang Riang Gembira said...

Hak hak hak.. Depa ni sbb dah takde ayat lain daa.. Haha.. Tau xpa.. Ntah apesal ntah dok komen2 picture bagai.. Hahaha.. Kang org komen tkut x larat dengo plak.. Huuhuu.. Takpe ajwin, maintain cute jek.. Jgn sombong2 kay.. Tettt.. Ahakz..

farwalis said...

lalallalal...awin..comment my entri blog... NOW!!! jgn combong2 k...

CAK CAK CAK CAK CAKCAK CAK

Ajwin Ajeera said...

To joegrimjow,

hahahhahahha
mmg kene jugak bdk joe ni karang!!

Ajwin Ajeera said...

To joegrimjow,

mmg ar dia pengasas mespes..
sbb tu ar kawan dia ramai
cm bgus jer.
GILA JELES

Ajwin Ajeera said...

To Nur Farhana,

hehe
tu la psai noo.
cheq pun tak pham betui noo dgn depa semua ni.
suka bg zheq naik angin apa suma.

Ajwin Ajeera said...

To farwalis,

gileeee
haha

Unknown said...

alamak , lupa nak cakap haritu..

thanx 4 being my follower.. jgn combong2 tau.. nanti kitew ketuk awak..
jgn lupa komen my belog..
T_T..

Ajwin Ajeera said...

hehe
bole tak awin nak ketuk fatul pulak sekarang ni?

♥aQilah♥ said...

win..
lg win cte pasl 'jgn combong-combong tuh..makin ligat ek diowg sakat win..sabo jela kan..hikhik..

wlpon pon 2,3 baris ayt tu nmpk cm biasa tp sgt m'beri tekanan kpd penerima..dasyat!!

Ajwin Ajeera said...

hahaha
tau xpe.
mmg tgh saba la ni
klu dorg ade dpan mate skang,mmg dh kne penumbuk dh.
haha

yess yesssss
byk mksd tersirat ayat tuh sehingga mungkin mmpu mmbunuh seekor cicak..

Kakai said...

hahahaha. sumpah memang lawak
combong ???!! ahh~ pelat
ndk suka
hehehe

ok, nnt nak add kak ajwin lah juga
nnt apruv k
jgn combong2x plk
hahahahah

waa ! alamak ~ barigali :p :p :p

NurulFazzy said...

hahahaha twu xpee~
gle ke ape siap nk suro org komen pic die, xtwu malu :P

Ajwin Ajeera said...

haha
yeah mmg tak suka pelat2 ni
dorg bajet dorg muda comel remaja macam bayi baru lahir ke hape ha???

ok i tak combong2 punye.
haha

Ajwin Ajeera said...

To saya Fazi,

tulah,
cam geli jer..

farwalis said...

PAAAANNNNNGGGGG~!! awin yg suh lempang..

baidewei.. ur words killing me... iwal bnyak kali kot ckp "thanks 4 de add..keep in touch k... dont combong2 taw..."

Ajwin Ajeera said...

hahaha
terima kasih kerana melempang saya.

yeke?
mmg nak kutuk iwal pon tujuan entry nih.
lalala

Railey said...

Keep In Sentuh... Keep comment My Pic... Da... Hahahaha

Khairul said...

Budak laki pun cakap macam tu ke?

Budak-budak lelaki zaman sekarang memang macam tu. Pantang nampak perempuan cantik sikit. Ehem. Cantik ke hahaha. Jgn mrh tau.

Gedik la budak laki yang cakap macam tu. Aku tak pernah pun cakap bahasa myspace macam tu.

Ajwin Ajeera said...

To Railey,

hahahaa
gedik gedik

Ajwin Ajeera said...

To Khairul,

ye ar..
takkan bdk pmpuan pula..

erk?
aku tak ckp pape pon.
ko nk cite ape sbnarnye?

doloh m.n. said...

mmg budak2 budak lagi nih..ekekekkke

cik yaya said...

emo woo
btw, keep in touch
jgn lupa komen my blog ye
rajin2 la drop kat chat box sy





wakakakak
annoying gile vavi ye

D' Perfume said...

ahahha ! biasa lah tu awin..mst ada pnye kumen cm tuh..ekino pn nyampah gak kadang2..tp kalo de yg suruh komen pic dorang..smpai ble2 pn ekino tak kumen!..pdn mke..spe suh org komen..ahaha :D

adzmarfazami said...

betul tu ajwin...
kekadang tu bila kita dah add orang tu.. dia send komen.. 'thankz coz add me, plz comment my pic and i will hit u back' apa kes kan? kita yg kena komen pic dorang dulu baru dorang nak komen pic kita? xkosa den nak layan,
ada plak tu, kita dah approve dorang punye request nak jadi kwn then lepas tu wat donno jer.. menyemak list jer.. haish!!

Bro Framestone said...

bro komen sume dari hati kan... dah lame xkaco adik ku yg sorg nie...

Anonymous said...

hehe..
jgn mrh sgt tau..
sbr2..
hehe..
tkut tul la bl die tgh mrh..

farah said...

awyn,

jangan combong dengan saya k.

ahhaha.

xD

ps: mmg annoying!

farwalis said...

nak lempang lg??ahhaha.. best kan kena lempang dgn org len?

tu yg dulu iwal rilek jer let go ms kena lempang dlu tu..

baidewei..thanks wat entri ni tuk iwal... pasni dah xnak ckp2 cmtu dah..wkakakkaka

Anonymous said...

hehe.
eh kak.
betul! sy pon tak suke gak org camtuh. macam bengang gile la. menyebok! terus dilit dia. hahaha.
kejam kan? padan muka! hahah

Ajwin Ajeera said...

To ucu,

siapa?
dorg?
sy?
awk?
eh sorry.
heh

Ajwin Ajeera said...

To cik yaya,

hahaha
mmg cam vavi.
(-_-'')

Ajwin Ajeera said...

To ekino,

tau xpe.
mmg smpai bile2 takkan komen lah.
siyes kan.

Ajwin Ajeera said...

To miSs_DeERaz,

haha
i pun tak layan..
mmg tak kosa ar.
eeii
ntah pape..

Ajwin Ajeera said...

To Framestone,

hahahhaha
mmg dr hati.
nmpk keikhlasan bro komen tuh.
lallaa

Ajwin Ajeera said...

To lionteen,

haha
takut ke?
tu ar sy dh kate
sy seorang yg garang.
lalalala

Ajwin Ajeera said...

To farah,

hahahahha
geli gile dgn ayt tuh..

Ajwin Ajeera said...

To farwalis,

haha
bgus la klu iwal dh ambik pengajaran dr entry ni..
(-_-'')

Ajwin Ajeera said...

To sajeedhani. ,

fuhyoo
akk blum smpai dlete agi ar,
haha

ada van de kamp said...

hahahaa.yg lagi bermasalah bila semua gmbr pn diorg bg komen 'cute la', 'cun nyewwwwww kamo' & lain2 lg. huhu. gmbr x cun pn kata cun. ayat pn segedik yg boleh. pastu ckomen yg sama beratus2 kali. boleh cmtu? bkn jeles k, tp mnyampah. warghh aku plk yg berdesing telinga.
btw, jgn COMBONG2 k? hahaha
papai

Ajwin Ajeera said...

hahahhaha
sma ar!!
suka bg spam kat gmbr org satu
pastu komen dia tu kita tau just mcm tuk ambik hati je.
baik tak pyah an..
hahaha

yasmin said...

memang! memang annoying gila bila ada orang komen mcmtu kan? huh menyakitkan hati jee ;k

farwalis said...

betul tu..ramai asek komen my pix comel....isk annoying betul!
hahahaha

Ajwin Ajeera said...

To yasmin,

a'ah.
annoying sgt2 cm nk bertukar jd cicakman je rasa..

Ajwin Ajeera said...

To farwalis,

ini sumpah komen tergedik sepanjang sy bergelar blogger.
hahaha

farwalis said...

hahahhahah!!! yes!!! ape lg? bg la award!! ahhahaha nak copy kt mana ni?? hahahhaa

Ajwin Ajeera said...

erk?
award?
urm..
ambik je award lama2 tuh.
lalala

Felicia F. Ramzi said...

skrg dah menular ke blog. perasan sik? the other day, ada seorang follower sort of merayu, soh follow blog nya...i was like 'duh'? aku punya hal la nak add ke tak..nya follow kamek sebab nya maok kamek follow nya balit in return..oh please la jgn buat cara murahan..
buat la secara natural kan.. esok esok follow, bukan tau pun sapa org tu..nak sgt glamer..apa jak lah...oh kamek pun terikut emo...heheh

Taz Jaafar said...

mmg sgt annoying org2 mcm ni.

Muhammad Rafiq Hasrudin said...

awin.
jangan coment pic tau!
combong2 tau!
baru cool.
hehe

Ajwin Ajeera said...

To Felicia F. Ramzi,

haha
yeah.
i felt the situation neither.
pernah juak ada someone madah kedak ya.kamek pun seriously was like wth man?haha
polah paloi jak la kan..

Ajwin Ajeera said...

To tazz,

mmg annoying sgt sgt sgt sgt sgt sgt sgt sg okay dah dah cukup.

Ajwin Ajeera said...

To .kakijalan.,

haha
yeah
itu cool!

Ozzay.Com said...

Salam Ajwin. Hai.. aku tak 'combong2' ni.. meh kita rapatkan persaudaraan sesama Islam.

Ajwin Ajeera said...

Wsalam..
haha
boleh saje.

DiniDalila said...

Rajinnya Kak Awin balas semua comment.
Patut la,dgr nasihat
'Jangan Combong2 Kay'
Haha

keSENGALan teserlah.. said...

da lme gile xlepak at myspace..
kalo on pon,,10 minit pastuh off blek..boring seyh...
tol22..kengkadang rase cm nk sekeh laju2 org yg add suh kumen pics bagai..
ske aty la nk komen ke xm0 an..
pastuh,,kalo xkumen,,xm0 hit blk la mende la...isk2..rse cm nk sepak laju2 je...
pastuh,,komen jgn combong2,,
tp dye tuh peramah sgt ker?
ske aty owng la nk combong ngn dye ke xnak an...myself,my rules la kan kak awin..
eheheh....
emo jap..

Ajwin Ajeera said...

To The Reader's,

mestila balas..
org dah penat2 komen.:)
haha
takde mknenyeee

Ajwin Ajeera said...

To keSENGALan teserlah..,

hahahaha
it's ok.
semua org emo..
jom kite emo beramai ramai..

misz honourable said...

hye..i pon mymaph je ngna ayat 2!!
tp btol la almost all or majority of ms user gune ayt 2!
annoying btol..i pham prasaan u.hehe

atok said...

ape lagy.
block la si penyebut combong tu.
harha

Ajwin Ajeera said...

To misz honourable,

hi!
haha
yeah2..
thanks kerana memahami..
terharunya.
T_T

Ajwin Ajeera said...

To atok,

terlalu ramai utk diblock.
hahaha

Anonymous said...

myspace itu apeka ?

hehehe...

myspace yg membosankan..

Ajwin Ajeera said...

myspace itu sejenis cendawan.
heh

Liquid said...

jgn combonk2 k. combonk dok lombong.!! agagagagaga =P

liar! said...

rase mcm nak sepak je org yg komen camtuh..
hesh semak!

The Kimme Kimme's said...

keep in sentuh..jgn annoy2..hahaha

Ajwin Ajeera said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Abir Abhar said...

jangan sombong2 ye!
haha
saya singgah!

fazlisa rohali said...

hahaha gilak ni..
luahan terus dr hati..
ngeeng~..
tipikal btoll..
hoisyhhh

ada tambahan lg..
ayat2 annoying seterusnya,
hai blh knal? [ape guna ko add klu bkn sbb tuh?]
mntak numb blh? [beli kt kedai la]

Unknown said...

tutup jer pc.. sure takb baca... hahahah... ops..

erm.. mayb ada skit kot.. tapi takp ar diorang dah guna fizikal diorang untuk taip per(tangan??).. kna ar terima penat lelah mereka 2.. he3...

Hazzy Ishak said...

skg on9 sesaat, sesaat seterusnya dah off9

zaman cmtu dah berlalu...utk hazzy la.utk org2 lain tatau la pulak...hahaha

Unknown said...

join la plak myfwen.com ...dak melayu kite yg bwat...

Ajwin Ajeera said...

To Liquid,

btul btul btul..

Ajwin Ajeera said...

To kenet!,

me neither.
heh

Ajwin Ajeera said...

To Kimie,

hahaha
nk annoys jugak!

Ajwin Ajeera said...

To Abir Abhar,

haha
thanks abir..
:)

Ajwin Ajeera said...

To fazlisa rohali,

hahaha
betul do..
haishh
mmg ade lg satu entry psal ni lg la pas ni.
haha

Ajwin Ajeera said...

To S@ndSulFur,

sape yg suh ckp cm tu kan?
gedik betol dorg nih..

Ajwin Ajeera said...

To Miss Hazzy,

haha
tau xpe.
bosan dah myspace..

Ajwin Ajeera said...

To anturaye,

yup..
tau..
klu rasa nk join nnti,sy join la..

Ajwin Ajeera said...
This comment has been removed by the author.