Wednesday, March 16, 2011

Mata saiken shimashou.


Seorang ojiisan (pakcik) yang ditanya perasaannya melihat rumah yang hancur lebur akibat gempa bumi, tanpa wajah sedih dan tangisan, dia malah tersenyum positif menjawab ,

[Mata saiken shimashou] - Mari kita bina semula!

♥ Sungguh saya kagum dengan semangat mereka.. ♥





Credit to my teacher, Puan Hazliza.

19 comments:

Alexandriana Alia said...

semangat yang patut dicontohi. kagum!

cimut munniey :) said...

go ojisan gooooo :D

Che Sakinah said...

tu la kan... diaorang memang kaum yg kuat semangat ! gambateey neey!! :)

Misz-sakura said...

Betol betol, saya suka tengok semangat dorang. Patot dicontohi ! ^^

marina anakcikbob said...

diorang positif, pastu disiplin..
diorang beratur masa nak amek makanan, xde rebut2, xde tolak2..
kalo kat negara kita?
hmmm...

Rayyan Haries Aaron Davis said...

KIZUNA!
Mata saiken shimashou japan!
:')

hannamaruku said...

nak share kat fb! ngehngeh

zool said...

Orang Jepun memang mempunyai semangat positif. Bukan semua orang yang jatuh mampu bangun. sebab tu masa kena bom Hiroshima mereka mampu bangun jadi negara terhebat..

Cute Mommy said...

Sangat kagum dengan peribadi dan semangat org Japan..walaupon dilanda musibah masih boleh tersenyum dan boleh lagik bersikap positif dgn mengatakan kita akan bina semula..

Go Ojisan Go!

entry terbaru:
http://wwwcutemommy.blogspot.com/2011/03/rahsia-besar.html

Liyana Lunia. said...

kagumnya :") xmampu nk ckp, kalau ynn ni mahu menangis2 xnk ckp apa2 senyum pun takda :(

mesti mencontohi mereka !

d i D a_LittLeBaby said...

adikkkkkkkkkkkkkk..windu laaa..mana nie....

rafiq said...

betul la jepun. tk kalah

Naddia said...

jepun memg sgt disiplin! bgus..aku harap sume balik spt sedia kala
lelaki boleh..apsal pompuan tak boleh?

Ain said...

dasar pandang
ke Timur , inilah contohnya :)

nurain said...

hihi..kufikirkan mata ape..alal..semangat satu, tenang satu..gewd~

Tazmerize said...

cik cak lempong :)

kyo_9 said...

sayang nyer media Jpon tak buat follow up pasal ojisan nih.. ntah hidup lagi ke x skang..

insan biasa said...

kesian pakcik ni...

aideeb said...

bagusnya..mohon berkongsi info...