Friday, November 14, 2008

Idiot


Beberapa hari yang lalu, saya sedang menunggu kereta saya untuk disiapkan
di workshop berdekatan, apabila seorang gadis singgah dan bertanyakan
sebuah tujuh-ratus-sepuloh (710).
Kami berpandangan sesama sendiri, dan seorang pelanggan
bertanyakan, "Apa
benda tujuh-ratus-sepuloh tu?"
Gadis itu mejawab "Awak tahu kan, benda kecil di
bahagian tengah injin,
saya telah kehilangannya dan memerlukan yang baru."
Gadis itu menambah bahwa dia tidak berapa tahu benda itu,
tapi benda itu ada di situ setiap masa.
Mekanik kami memberikan dia kertas dan pen dan meminta gadis tersebut
melakarkan bagaimana rupa benda itu. Gadis itu melukis satu bulatan dan di
tengahnya bertulis 710.Mekanik kami masih ragu-ragu. Dia kemudiannya
membawa gadis tersebut ke kereta lain yang 'hood'nya memang terbuka
keatas, dan terpampang lah bahagian injin kereta itu yang masih belum siap diservis.
Dia bertanyakan pada gadis itu "adakah benda 710 itu di kereta ini?".
Gadis itu menuding dan berkata,
"Sudah tentu lah, itu dia bendanya....."

8 comments:

HANA bUdaK cEkElAt said...

awyn, knp ada tulisan yg tak nmpk ni, mcm ke tepi siket lah..

kesian gadis dlm cite ini..
;p ;p

Kifli Bujang said...

giler lawak... Orang perempuan bukannya tahu apa2 pasal kereta...

Ajwin Ajeera said...

a'ah..
sbb layout ni.
ntah.byk masalah..
sorry ye..

haha..bukan kesian lg..
yg dia pegi ckp 7ratus 10 tu nape..
haha

Ajwin Ajeera said...

hehe
jd tak bole la salahkn org perempuan.
huhu

ImbaToma said...

xde kot org mcm g2 ats dunia ni..
haha..

Ajwin Ajeera said...

haha
tp saya rasa ada..
sbb saya pun tak tau bnda tu!
hahaha

MiSs. iEkA said...

msti perkara yg plg
memalukan bg dia..
hmm.. agak2 la klu xthu
pn kn.. huhu..

Ajwin Ajeera said...

haha
tau xpe..
tu la.
cover2 ar skit..