Saturday, August 25, 2018

Maybelline The Loaded Bolds Audacious Blue Review

Assalammualaikum and hi everyone!

Seumur hidup memang I never bought or even tried, bold color lipsticks yang macam color biru, hijau, kuning. Memang selalu akan pakai nude, peach, pink, red colour. Other than that kurang sikit lah. So satu hari ni which was Lipstick Day macam tu, I saw an advertisement, ada contest, which is dalam contest tu I have to wear my boldest and wildest lipstick color. 


Bila I read, boldest and wildest, in my mind terus these bold color lah, biru kuning semua ni. Yang of course kita semua memang takde color tu dalam kamus hidup kita lol. So, memandangkan saya ni fulltime housewife, blogger, sekarang ni memang suka lah join contest haha. Masa tu ada je. Dan bila dah join sekali, and menang, macam akan nak join lagi dan lagi haha. So I decided to join the fun! 

So I went to Watsons with my husband the other day.. And we are looking for bold color lipstick! Sebelum ni tak pernah perasan yang warna warna macam ni akan dijual. I mean susah la nak cari kan since most brands banyak keluar earth color, nude and red only. Tapi guess what, macam tau tau je, tetiba I found out Maybelline baru keluarkan produk baru which is, Maybelline The Loaded Bolds! Honestly, I'm quite amazed memang dia ada banyak gila choice of crazy colors! You just name it. Lipstick warna biru,hijau, kuning, putih semua ada! Very nice for makeup artist yang mencari lipstick warna warna ganjil macam ni.

Then, I asked my H, which color should I bought. Sebab I was totally macam rasa semua is nice and bold and wild haha. H suggest biru. So yes. Dia kata biru, saya terus okay then. Biru it is. Terus bayar dan beli!

Sejak dari beli tu, lama juga I wasn't touch it at all. Haha. Pastu satu hari yang hening yang tak tahulah angin apa dah rasuk, baru lah rasa macam okla lets makeup, cari look yang sesuai for the blue lipstick. So here it is, 


Maybelline The Loaded Bolds in shade Audacious Blue


Swatch on my hand. Color dia tak pekat sangat. Light pigmentation. I thought macam sekali calit terus pekat giler..


What do you guys think? Haha. Mak Anaqi dah bertukar Smurf. Disebabkan color dia tak berapa pekat macam apa yang I nak, I topped it off with blue eyeshadow a bit and it's a shimmering eye shadow so bagi nampak effect  shimmer gitu.


Disebabkan dah terlalu biasa pakai nude/red lippie, sesekali pakai blue lipstick macam ni really makes something different and kita sendiri boleh rasa feeling tu. As kita makeup bukan nak impress orang tapi untuk diri sendiri, so rasa best jadi different sometimes. Yang penting, just be yourself, and be confident. You are happy with the way you look, that's all that matters!

I also wouldn't mind beli lipstick biru ni since I think I boleh buat eyeshadow jugak with it or even a color corrector for my under eye area since the color of this lipstick is not too dark. Yay! Price for this Maybelline The Loaded Bolds is RM28.21!

Thank you for reading!

Much love,
Ajwin

No comments: