Tuesday, March 13, 2012

Entrepreneurship Presentation

Assalammualaikum all..

Wahhhhh memang lama sangat update lepas my last entry kan. Haha. Genap sebulan okay. Last entry 13 Februari, latest entry hari ni 13 Mac. Okayy finee. Yes like I told you before.. February will be much much much much much hectic month for me. Hectic and full of STRESS okay. Just happy sebab ianya dah lepas and taknak jumpa bulan Februari 2012 tu lagi.. Dalam satu bulan tu, banyak sangat assignment nak kene submit, presentations, tests and quizzes. Dahla ada satu assignment tu yang suppose kena buat by group of 4 or 5 pax tapi SAYA BUAT SORANG OK... Yes.... Dengan nak fikir issue, nak cari population, nak buat questionnaire, nak edar questionnaire, nak kira questionnaire, nak kumpul data dan sebagainya. Sangat mentensionkan saya. ;( Luckily saya ada Nurul yang sentiasa bersama saya cewahhhhh dan juga family yang menyokong.. ;') I love you all. Kepada maklong paklong yang berada di kampung, eh eh tak payah nak bagi ucapan sangat. And saya sangat happy assignment yang saya buat sorang tu boleh dapat 8 markah sama dengan other group yang buat ramai ramai. Omg. Buat sorang je kotttt. Sampai tak tidur semua. Hahaha! Alhamdulillah thank you Allah. ;') 

Okay tak nak cakap pasal kemelut kemelut itu lagi. Saya memang agak busy sebelum ni sebab banyak sangat perkara sebenarnya. Bukan pasal hal sekolah je, tapi dalam preparation untuk wedding cousin saya, dia pulak buat 2 kali reception. Satu kat Segamat, and satu lagi kat KL. Memang busy lah kan. Then saya busy buat kek juga. Alhamdulillah ada menerima beberapa tempahan yang saya banyak kali nak masukkan dalam blog ni tapi tak masuk masuk juga ye. Akan di update dilain entry. InsyaAllah. :) Dalam kesibukan ni pun, saya sempat lari ke Popular (jangan nak bayangkan saya lari sangatlah kan) untuk membeli beberapa buku resepi menggunakan voucher! Wakaka. Voucher saya dah habis RM100 dengan membeli buku resepi sahaja ye. Lagi RM100 tengah fikir nak beli apa sebab kat Popular tu tak banyak choice. Nak tahu buku apa? Tungguuuuuuu ;)

Okay. Asal membebel panjang yang tidak ada kene mengena dengan tajuk? -.- Entrepreneurship Presentation merupakan presentation terakhir saya di sini. Hihihi. Dan we all begitu semangat sampai order banner, business card, name tag, buat model rumah (sebab kita pilih servis which is homestay services) and siap tempah baju you alllll. 

Kain ela ni beli kat Nagoya je. Tak ingat harga berapa tapi berpatutan lah and bila dah pakai pun kainnya lembut je. Takpela invest sikit kan. Baju kurung ni pun lepas ni boleh pakai pergi ke mana-mana ;)) And lagi satuuuuuuuu. Saya sebenarnya sangat tak biasa pakai tudung awning ni wakaka. Tapi masa presentation hari tu group members semua nak standardized kene pakai tudung awning. Makaaaaa saya dengan berat hati terpaksa pakai juga sobsobsob. Rasa muka gemuk sangat haha. Ke memang gemuk. Ok fine.

Tudung tu kita beli selendang biasa je kat bandar Segamat dengan harga RM10 je. Then tambah pulak dengan inner awning hitam tu. Inner awning tu saya cari kat bandar takde kalau ada pun mahal. Setakat awning je kan. Then nasib baik jumpa kat Segamat Bus Stand hahaha. Murah je dengan harga 
RM 8.

The girls. 

My groupmates! From left, Jiha, me, Shahrul, Aru, Eryn and Shila.
Congratulations guys!!


18 comments:

Muhammad Rafiq Hasrudin said...

wow baju same!!
hehehe

anda dijemput!

http://darahmalaya.blogspot.com/2012/03/contest-budi-bahasa-budaya-kita.html

Ajwin Ajeera said...

yup. tempah sama.
ada macam real homestay service tak? ahaks

Ikr@m Sulaiman said...

nice costumes.ajwin degree ke skunk ??

Syazwan Che Deraman said...

hehehhe..okey lagi guna baucer beli buku resipi.
my friends, guna baucer beli cd kartoon dalam popular.

hewhehwhew

have a good day.

joegrimjow said...

lelaki pakai spek tu kot2 die tengah mencari nak turun berat bg la no jo kat die
haha

Ajwin Ajeera said...

ikram,

nope. diploma :)

Ajwin Ajeera said...

syazwan,

haha tu pun sbb fikir utk masa akan datang. kalau nk harapkan resepi dlm internet je nnti kalau nak masak utk suami tp takde bekalan internet macam manaaa? wakakaka

Ajwin Ajeera said...

joe,

eh eh mana tahu ni?
dia mmg tgh diet pun! hahaha

Ieda for short. said...

wow ! sangat cool. :D

lepas ni tak terserempak dengan kak awin dah. good luck kak awin untuk final ! :)

Ajwin Ajeera said...

hehe insyaAllah. thank you ieda! good luck for you too!!

sopiah said...

bestnya siap tempah baju! ^^

Ajwin Ajeera said...

hehe. kan? kenangan n boleh pakai lagi utk apa2 nnti kan :)

Anis Adila Aris said...

waa..cantik baju..leh pakai kenduri..hehe

tahniah,dah nak habis dah diploma :)

zer0xs said...

wahhh pepelll~

Ajwin Ajeera said...

anis,

kan kan kan...hahaha
thanks :) tahniah utk awk juga!

Ajwin Ajeera said...

zerox,

hehe termasuk ni bape byk baju kurung purple dh sy ada aiyakk

khairunnisa said...

group ajwin nmpak cool with purple!..i like purple

Ajwin Ajeera said...

thanks khairunnisa ;)