Thursday, April 5, 2012

Rainbow Cake and Chocolate Cake ordered by Kak Leila

Assalammualaikum all..

Sorry lama tak update. Been busy for finals hari tu, then dah cuti kene jadi babysitter jap for my gegirl and other niece and nephew. Ada hal itu, hal ini, dengan Abang yang baru start kerja as Assistant Safety Manager so dia memerlukan camera ketika bekerja. Camera pulak ada satu je kat rumah niiii. Jadi saya terpaksa merelakan camera ke tangan dia ;(. Cane nak update blog lepas ni tanpa kamera? ;( then busy baking cakes for some orders takdelah banyak sangat sangat order but adalah sikit syukur alhamdulillah. Saya rasa saya belum betul-betul promoting my cake business lagi. Tapi saya sempat juga buat fan page (ala-ala) untuk my bakery business. Ihiks. 

Yeahh impian saya untuk memiliki sebuah bakery actually. Cafe pun ok. Dah siap daftar dengan SSM dahhhhh. Cuma kedai je tak jumpa lagi and tak pernah buat keputusan nak cari kedai pun lagi. Sebab sebelum ni busy kat Segamat kan. Oh yang pasal fan page tu mungkin entry lepas ni saya akan umumkan kepada semua orang cewahhh. So today just nak share gambar kek yang saya buat hari Sabtu lepas. My cousin, Kak Leila ordered 2 buku kek sempena hari jadi anaknya, Erryna Carmila. Happy Belated Birthday Nana! 

Ni adalah Chocolate Cake. Tapi sebelum tu sorry sangatttttt saya terlupa nak ambil gambar sebelum potong kek ;( bongoknya sayaaaaa. Penat penat bersengkang mata tak tidur buat kek ni boleh terlupa pulak. Sebab dah terlambat masa tu ;( By the way, saya frost kek ni dengan fondant, buttercream and edible image. My first fondant cake actually. Sedih tak dapat ambil gambar depan-depan. Best jugak buat kek fondant ni tapi sedikit mencabar la. Mula-mula berjaya buat ribbon fondant tu pun dah happy! Haha! ;')

Ribbon dah hilang~ Disebabkan kek fondant, kek ni macam kering sikit sebab tak banyak krim. Boleh improve lagi ni insyaAllah.

The second cake was RAINBOW CAKE!! Sebenarnya kek ni saya buat 2 adunan sebab Kak Leila cakap dia nak yang besar punya cake. So mula-mula tu saya dengan Mama macam try nak buat kat loyang besar rectangle. Tapi rasanya tak boleh sebab kek ni kan nipis so kalau besar takut dia berderai. So, we all terpaksa guna loyang biasa. Tapi buat 2 adunan. Maka hasilnya?? Jadi tinggi gila okay!! Macam 2 tiers cake dah! Haha. 



Nyummy~ Kepada sesiapa yang berminat nak order, boleh contact saya. Sangat sesuai untuk orang yang nak lain dari yang lain and this cake was just cought everybody's eyes! Sebab ketinggiannya ekeke. And memang sesuai kan untuk birthday party. Budak-budak semua kecoh ar kan. Tapi sebab kek ni agak tinggi, orang macam takut nak potong haha. So masa ni saya potong and terus letak dalam piring untuk semua orang ;)

Thanks for reading!


14 comments:

Dyla Zaman said...

best nyer pandai buat kek.. chantek lak tu.. wiwiwi..

izuddinrahim said...

pandai awak potong. hewhew =P

aizatshafiq said...

Errrr..dah terliur nie....
Boleh la tempah len kali kan?..
;)

Unknown said...

Sedappppnyee... Huhuhu cup cake tade ke yg layer2 cenggini? Ahaks

Ajwin Ajeera said...

dyla,

hehe sy pun excited! ;p

Ajwin Ajeera said...

izuddin,

mula2 tu org lain potong tu yg pelik skit tu

Ajwin Ajeera said...

aizat,

eh boleh2~ hehe

Ajwin Ajeera said...

sepul,

cupcakes versi rainbow dlm perancangan! stay tuned! haha

amy syifa said...

tingginyaaa..how much for that?
ada kotak ke kek tnggi2 cam tuh? haha

Madam iEeDaZ said...

pandainye adik akak nih! nak wat business bakery eh, insyAllah moga tercapai impian tu..

p/s: isha bgtau, isha nak jadi chef kat bakery aunty awin nanti...lalalala...~~~

Ajwin Ajeera said...

amy,

harga utk rainbow cake tinggi ni rm100. kalau biasa rm65 ;))
kotak adaaaaaa hehehe

Ajwin Ajeera said...

kakngah,

insyaAllah heeeee. kakngah doa2kan ye ahaks. wah isha kemain haha. boleh je tp jgn isha yg jd kek dh la ye hahaha

balqisfz said...

comel kaler dalam kek tu :)

Ajwin Ajeera said...

balqis,

thank u~ ;)