Sunday, November 28, 2010

Tokai University.

Assalammualaikum. Hari kedua saya duk rumah je. Petang tu je saja jalan kat Tokai ambik-ambik gambar. Sekarang musim luruh, daun semua gugur bertaburan. Pastu bila ada angin lalu serius rasa macam nak buat videoclip je. Sebenarnya bukan rasa lagi tapi memang dah buat dah. Tapi nak saya upload video tu kat sini? Jangan mimpi ok. Wakaka.


Dalam perjalanan tiba-tiba je nampak pokok buah lemon ni. Macam menarik je untuk diambil gambar.

Posing je kat halaman rumah siapa entah.

Haa ni dah masuk Tokai. Cantik kan????

Okay cantik.

Haa kalau dah tengok macam ni siapalah yang tanak buat videoclip kan.

Daun maple. Daun Mohabbattein tu. Cantik kan?

Pastu singgah kedai Lawson beli sedikit makanan nak bawak kat taman. Hee.

Bersama Fatin, housemate Ernay yang merangkap tour guide saya. Heh heh.

Dah sampai taman~

Anak anjing yang sangat comel.. Geram jerrr.

Saya makan Ebi Temaki. Pulut sushi dengan udang mayonis kat dalam dia.
Sedap jugak! Makan sikit je dah rasa kenyang.

Kena gulung dengan seaweed sendiri.

Nilah hasilnya. Itadakimasu~

Woh susu coklat yang lazat.

Kedai ubi bakar. Malam kitorang makan ubi ni. Ada yang ¥100 ada yang  ¥150.  ¥100 dalam lebih kurang RM3 lebih la.

Ubi ni pun sedap. Sebijik rasa kuih keria.

Okay mahu tidur dulu. Gambar selebihnya kat Facebook sudah ek. xD Take care. Oyasumi.


35 comments:

Cik Nathrah said...

bestnye kakak! lawa sgt scenery :)

xfatynx said...

kasut cantekkkk ! hehehehe

noorafzan said...

Eh, keledek..
macam dlaam cite sinchan la pula..
kalau makan keluar angin.
hha~

NUR HazieRAH said...

suke tgok pokok2 yg tggi tuuu... =D

buah lemon tu xleyh petik ke??? hikss

syafiqah ezam shah said...

wah bestnye.baju akak style!hehe

WZulhilmi said...

Cantik scenery!! Best2!! uit terus pandai ckp jepun! LOL!... Oyasumi..

SyafiqaNabila said...

wow bestnye..teringin nak ke sana :)

suffer8zine said...

huhuhu bestnya!

Terkini : Blog Pilihan Malaysia 2010 | Burger Daging Ular

syarifah radiah ibrahim said...

waa bestnyaa!

Misz-sakura said...

bestnya bestnya bestnya! huhu..thx post entry ni. at least boleyla berangan ad kat japan with those photos! =)

Abir Abhar said...

akakkk,
nak souvenir pleaseee...
dapat seaweed pun jadi lah...

HanaBella said...

Wah~~ ^0^ cantiknya tempat tuuu.. Ubinyaaaaa macam bezzz je.. suka ubi.. Ajwin, bawak balik sikittttt. boleh??? hehe

Cute Mommy said...

suke gaya ajwin..kasut sgt cantik...teringin nak pergi sana...tp plg teringin nak gi korea...

Tuan Din said...

Waw!! best gila tgk awin kat sana..

molmolla said...

goguma!!! :D

zer0xs said...

lawa banget...... mcm nak golek2 atas jalan yg ade daun kering tuh~

nabil_potter said...

peeh...giler cantik tempat nie..
sejuk sgt tak kat sane ajwin? hmmmm...

aenmard said...

ajwin,ni sangatt cantik ok..!~
tolong la terbangkan guer ke sane.

zool said...

syoknya gi jepun..lepas ni mesti leh speaking jepun .tgk naruto tak yah tgk subtitle lagi

nama.aku.lynn said...

cantikk sangattt pmandangan kt situuu...tringat araon kwok dlm cter para2 sakuraaa...niceee~~

Farihah Ahmad said...

kat kedah pun ada tokai :)

farah H said...

wahh.tempat2x kat dalam cerita jepun.

-_-


cantik!

rinai said...

Bestnya pokok lemon tu =)

Ronni said...

masyallah..cantik nya pemandangan.. anugerah dariNya.

/Dayah//Nurul/ said...

cantik tu jln2! btw nice red shoe :)

sy dah berjaya :) tq for sharing resepi's, info.
http://sweetdayday.blogspot.com/2010/12/coklat-koko-muffin-cupcake.html

Fakhrur Razi berkata said...

トカイ大学はどこにあるのですか?

mengenaldiri said...

akak................!
bestnyer kat sane..
heeeee....

mengenaldiri said...

waaaaaaaa....
bestnyer akak..
heeee...

Faeza Suhaimi said...

wahhh, merasa jugak pakai kasut boot kan. :)

suka sushi, mesti sedap gila-gila kan.

anyways, good luck kat sana kak ajwin.

nursarah puteri biru said...

wahhh!.. macam blog pelancongan plak nih. hehe! best.best!

cik nur said...

sedap nya sume makanan dia :)
ish lapar plak
kalo kat malaysia asyik nk nasi jew eh

ザ-sylver-shooter said...

van Houten TERBAIK!!

pilotHans said...

view mmg lawa....tp pi sane xbwk tripod ke? next time try bwk tripod....senang sket nk berposing :p

aeidmn said...

waa,bestnya..i know that fatin yg jd your tourist guide..my schoolmate!

RaafikJahat said...

Ubi ke kueh keria ? Kalau macam tu, nak ubi tu la. Haha.