Sunday, October 3, 2010

Cinta


Jika kamu memancing ikan..

Setelah ikan itu terlekat di mata kail,

hendaklah kamu mengambil ikan itu..

Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja..

Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin

ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga ........

Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...
Setelah ia mulai MENYAYANGIMU hendaklah kamu MENJAGA hatinya....
Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....
Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat
MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu....

Jika kamu menadah air biarlah berpada,
jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh..
cukuplah sekadar KEPERLUANmu...
Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menampalnya semula..
Akhirnya ia dibuang....

Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi..
Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya..
Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu ISTIMEWA..
Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan
mudah bagi kamu untuk menerimanya..
akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.

Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga
ke akhirnya..

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi...
yang kamu pasti baik untuk dirimu.Mengenyangkan . Berkhasiat.
Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..
Terlalu ingin mengejar kelazatan.
Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan
MENYESAL.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan.....yang pasti
membawa KEBAIKAN kepada dirimu.MENYAYANGIMU... MENGASIHIMU...
Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.
Terlalu mengejar KESEMPURNAAN .
Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain..Kamu
juga yang akan MENYESAL....





28 comments:

Encik Tikus said...

gua terasa. entry nie untuk gua kea ? harharhar

Nazrul Izuan said...

wahh awin.jiwang.=)

Najwa cik Qaseh said...

owh...pesanan yang menusuk kalbu..
tetibe terigt org tu... :(

adrinaqamarina said...

kalaulah semua orang pk macam ne jugak. :D

kembatolo™ said...

tanak komen..
bce je.. bole?
ahaha..

xfatynx said...

ehem. awinn. hehehe

Adziim said...

Aaaaw....sweet.

mcjust.lol said...

love is wonderful...
but also destructive.

zirconia said...

setuju dgn nie :)

Aizat Shafiq said...

cukup puitis...
C.I.N.T.A ni sukar untuk difahami...

naz said...

awww. ajwin dah jiwang kerapu tahap dewataraya :) i likee haha

WZulhilmi said...

gramatis betul bahasa!! haha

atok said...

buat sndri ke copy and paste ney? hee

PINATBATE said...

Awin..?

.o r k e d. said...

orked tggu mukhsin. ):

biussaraf said...

tak jumpa lagi sepinggan nasi tuh-_-

p.s sebelum akan nasi, jangan lupa basuh tangan.

Anonymous said...

kenapa sama http://goo.gl/P5VS

Sharif John said...

Penulisan yg dalam maknanya

/Dayah//Nurul/ said...

nk tinggal jejak skit.
tgh becinta ke ajwin ni.

















hi win !

nor azzura said...

lOVE gives you happiness
but sometimes it can be too much complicated and confusing. klw rasa diri x cukup matured pls forget about love.

like your last point..sungguh sentap ayat kiasan mu kpd org yg x reti nk appreciate org lain. :)

W3 ToGetHer said...

nice one ajwim...really like it....

Hazwan Arif said...

nice..like dis vm..















nice blog btw =)

SyAmSuL AnUaR said...

Anda Dapat Award Sila Ambil

noor afzan said...

uuuu...jiwang eh skang. ada pape ke?

Pusher Aries said...

Cinta is love...hehe

misz jue said...

macam terkena kat diri sendiri je..huhu..

still i feel i not good enough for him..huhu
-__-

misz jue said...

macam terkena kat diri sendiri je..huhu..

still i feel i not good enough for him..huhu
-__-

JULIET bukan nama sebenar said...

agree